Milloin on julkaistu Wilho Siukosen säveltämä ja Impi Siukosen sanoittama laulu Joulun odotuksessa ("Illan tullen hämärtyypi piha, metsä, maa...")? Arvaukseni…

Kysytty

Milloin on julkaistu Wilho Siukosen säveltämä ja Impi Siukosen sanoittama laulu Joulun odotuksessa ("Illan tullen hämärtyypi piha, metsä, maa...")? Arvaukseni on että Otavan 1929 julkaisemassa teoksessa Joululauluja, mutta en pääse koronarajoitusten vuoksi kirjastoon tarkistamaan.

Vastaus

Vastattu

Julkaisuajankohdaltaan varhaisin kokoelma, johon Siukosten Joulun odotuksessa sisältyy, taitaa tosiaan olla Joululauluja : pianon säestyksellä : koteja ja kouluja varten. Se ilmestyi Otavan kustantamana vuonna 1925.