Milloin ja mistä minne ajettiin Suomen viimeinen höyryveturin vetämä virallinen junavuoro?

Kysytty

Milloin ja mistä minne ajettiin Suomen viimeinen höyryveturin vetämä virallinen junavuoro?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen viimeinen aikataulun mukainen höyryveturin vetämä juna lähti 22.5.1971 kello 8.15 Pieksämäeltä kohti Kouvolaa. Postijunaa numero 772 veti vuonna 1957 valmistunut nuorin Ukko Pekka -veturi (Hr 1)
numero 1021.

Lähteet:
Suomen Rautatiemuseo
Valtionrautatiet 1962-1987. Suomen rautateiden 125-vuotisen toiminnan kunniaksi julk. Rautatiehallitus (1987).
http://personal.inet.fi/koti/pertti.itkonen/hoyry.htm

31 ääntä

Kommentit

Hei, kiitos vastauksesta! Milloin ajoi viimeinen höyryveturi joko tavara- tai matkustajajunana rataosuudella Pieksämäki-Savonlinna-Parikkala, museojunaa en tarkoita