Milloin Irwin Goodman ja Vexi Salmi näkivät toisensa viimeisen kerran? Olen lukenut, että Salmi oli toivottanut Irwinille hyvää lomaa tämän oltua…

Kysytty

Milloin Irwin Goodman ja Vexi Salmi näkivät toisensa viimeisen kerran? Olen lukenut, että Salmi oli toivottanut Irwinille hyvää lomaa tämän oltua sairaalahoidossa, ja tämä jäi sitten viimeiseksi kerraksi, kun he näkivät. Olivat he kuitenkin vielä puhelimessa puhuneet tämän jälkeen.

Vastaus

Vastattu

Vexi Salmen ja Juha Rantalan Irwin Goodman : vain elämää -kirjan "Näin muistan" -osiossa Salmi kertoo käyneensä katsomassa Irwiniä sairaalassa päivittäin tämän lähes kaksi viikkoa kestäneen hoitokuurin aikana marraskuun lopulla 1990. Irwinin tapaninpäivään saakka kestäneen sairausloman aikana Salmi ja Goodman rakensivat tulevaisuudensuunnitelmia puhelimitse, mutta kasvotusten he eivät kaiketi enää Irwinin kotiuduttua tavanneet. Tapaninpäivänä 1990 Irwin lähti keikoille. Kahden viikon kiertämisen jälkeen hän sairastui ja kuoli jossakin "rajan ja Haminan välimailla" 14. tammikuuta 1991.