Otsikko
Milloin Fidel Castro yöpyi hotelli New Yorkerissa?

Kysytty

Milloin Fidel Castro yöpyi hotelli New Yorkerissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Serge Raffyn teoksessa Fidel, joka on ilmestynyt suomeksi vuonna 2005 kerrotaan sivulla 120, että lokakuun 30 päivänä 1955 Castro piti New Yorkissa eräässä Palm Gardenin salissa 52nd Streetin ja 8th Avenuen kulmassa puheen 800 kuubalaissiirtolaiselle. Yöpymispaikkaa ei mainita.
Hartford Web Publishingin kustantamasta World History Archives-verkkolähteessä on osio nimeltä About President Fidel Castro http://www.hartford-hwp.com/archives/43b/index-bh.html, josta löytyy mm.Teresa Gutierrezin artikkeli Fidel Castro visits New York City
http://www.hartford-hwp.com/archives/43b/205.html . Artikkeli on ilmestynyt alun perin Workers Worldissa 21 syyskuuta vuonna 2000 ja siinä kerrotaan, että Kuuban presidentti on matkustanut Yhdysvaltoihin vain viisi kertaa Kuuban vallankumouksen jälkeen: vuosina 1959, 1960, 1979, 1995 sekä vuonna 2000, jolloin tapahtunutta vierailua artikkeli käsittelee. Yöpymispaikoista ei valitettavasti tässäkään puhuta mitään.