Milloin englanninkielistä musiikkia alkoi kuulua suomalaisissa elokuvissa?

Kysytty

Milloin englanninkielistä musiikkia alkoi kuulua suomalaisissa elokuvissa?

Vastaus

Vastattu

Varhaisia esimerkkejä ovat:

Gaby Rossin esittämä Stardust elokuvassa Sellaisena kuin sinä minut halusit (1944).

Matti Kassilan Varsovan laulu (1953) -elokuvassa  kuullaan englanninkielinen tunnuslaulu Voice of Ocean.

Lähde: Suomen kansallisfilmografian toimituskunta, Kansallinen audiovisuaalinen instituutti, 3.6.2020.

Ks. myöshttps://elonet.finna.fi/