Milloin Akira Kurosawan Dersu Usala esitettiin Helsingin elokuvateattereissa ja milloin se esitettiin televisiossa?

Kysytty

Milloin Akira Kurosawan Dersu Usala esitettiin Helsingin elokuvateattereissa ja milloin se esitettiin televisiossa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisen audiovisuaalisen instituutin ylläpitämän Elonet-tietokannan mukaan Akira Kurosawan elokuva Dersu Uzala (1975) sai Suomen ensi-iltansa Helsingissä 19.3.1976 Capitol-elokuvateatterissa.

TV:ssä Dersu Uzala on esitetty 25.3.1985 (MTV), 18.3.1995 (Yle TV1) ja 31.8.1999 (Yle TV2).

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_127725