Millaisia teoksia kannattaa lukea, jos haluaa kehittää kasvuyrityksen jakeluverkostoa?

Kysytty

Millaisia teoksia kannattaa lukea, jos haluaa kehittää kasvuyrityksen jakeluverkostoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on teoksia, jotka käsittelevät jakelua eri kanteilta. Toivottavasti löydät niistä omaan tilanteeseesi sopivan kirjan. Kirjojen saatavuuden voit tarkistaa Eepos-kirjastojen verkkokirjastosta tai Seinäjoen ammattikorkeakoulun kirjaston verkkokirjastosta. (Kaikkia kirjoja ei ollut molemmissa kirjastoissa)

Tekijä: Hokkanen, Simo
Nimeke: Johdatus logistiseen ajatteluun

Painos: 7. uud. p.
Kustantamo/Vuosi: Kangasniemi : Sho Business Development, 2014 (Jyväskylä : Jyväskylän yliopistopaino)
Laajuus: 464 sivua : kuvitettu ; 25 cm ; nide
Asiasana: logistiikka ohjausjärjestelmät ; materiaalitalous yritykset ; materiaalivirrat ; kuljetus ; hankinta ; jakelu ; tavaraliikenne ; tuotannonohjaus ; huolinta ; varastointi ; pakkaus ; tietovirrat ; telematiikka ; liikenneverkot ; infrastruktuurit yritykset ; jätehuolto yritykset ; kierrätys ; ympäristöpolitiikka ; elinkaari ; asiakaspalvelu ; asiakaslähtöisyys ; johtaminen ; henkilöstöjohtaminen ; yritysstrategiat

Tekijä: Kananen, Jorma.
Nimeke: Pk-yritysten kansainvälistyminen

Kustantamo/Vuosi: Jyväskylä : Jyväskylän ammattikorkeakoulu, liiketoiminta ja palvelut -yksikkö, 2010 ([Tampere] : Tampereen Yliopistopaino - Juvenes Print)
Laajuus: 112 sivua : kuvitettu, karttoja ; 25 cm ; nide
Asiasana: yritykset kansainvälistyminen ; pienet ja keskisuuret yritykset kansainvälistyminen ; yritysstrategiat kansainvälinen kauppa ; kansainväliset markkinat ; vienti pienet ja keskisuuret yritykset ; jakelutiet kansainväliset markkinat ; markkinointi kansainvälinen kauppa ; markkinatutkimus

Nimeke: Logistiikan ja toimitusketjun hallinnan perusteet / [Virpi Ritvanen, Aimo Inkiläinen, Anders von Bell, Jouko Santala].
Kustantamo/Vuosi: [Helsinki] : Suomen Huolintaliikkeiden Liitto : Suomen Osto- ja Logistiikkayhdistys LOGY, 2011 (Saarijärvi : Saarijärven Offset)
Laajuus: 252 sivua : kuvitettu ; 26 cm ; nide
Asiasana: logistiikka ; materiaalitalous ; toimitusketjut

Tekijä: Zansen, Jani von
Nimeke: Digilogistiikka : kuluttajan ohjaamaa liiketoimintaa

Painos: Ensimmäinen painos.
Kustantamo/Vuosi: [Helsinki] : Futugene, [2017] : Viro : Tallinna Raamatutrükikoja OÜ : ©2017
Laajuus: 164 sivua : kuvitettu ; 22 cm ; nide
Asiasana: digitalisaatio liiketoiminta ; kuluttajakäyttäytyminen liiketoiminta ; kuluttajat ; toimintaympäristö muutos ; liiketoimintaympäristö ; logistiikka ; tuotannonohjaus ; palvelut ; liiketoimintamallit yritykset ; uudistukset ; teknologia
Nimekkeen osa: Kuluttajan ohjaamaa liiketoimintaa

Mangan, John, Chandra Lalwani, Tim Butcher, and Roya Javadpour.
Global Logistics and Supply Chain Management.

2. ed. New York: John Wiley & Sons, 2012.
logistiikka
jakelutiet
toimitusketjut
jakeluliikenne
jakelu
kuljetus
kansainvälinen kuljetus

Jacobs, F. Robert.
Operations and Supply Chain Management: The Core.

Fourth edition, international student edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2017.
tuotannonsuunnittelu prosessit palvelut toimitusketjut materiaalitalous logistiikka tuotantoketjut strategia strateginen suunnittelu strateginen johtaminen kestävä kehitys jakelu resurssit kysyntä ennusteet myynti inventointi aikataulut työn organisointi työ  →  suunnittelu laatu tuotanto tuotannonohjaus tuotantokyky kapasiteetti lean-ajattelu hankinta varastonvalvonta johtaminen laatujohtaminen

Tekijä: Hokkanen, Simo
Nimeke: Varastonhoitajan käsikirja : oikein suunniteltu, toiminnallisesti hyvin toteutettu, hyvällä prosessien hallinnalla sekä pätevällä ja motivoituneella henkilöstöllä miehitetty varasto tuottaa logistiseen ketjuun merkittävää lisäarvoa

Painos: 3. p.
Kustantamo/Vuosi: [Kangasniemi] : Sho Business Development, 2016 (EU:ssa)
Laajuus: 202 sivua : kuvitettu ; 25 cm ; nide
Asiasana: varastot ; varastointi ; logistiikka ; varastonhoitajat ; esimiestyö ; varastotyöntekijät ; toimitusketjut ; kuljetus ; tuotannonohjaus ; tietojärjestelmät
Huomiot sisällöstä: Johdanto -- 1 Varastot logistisessa ketjussa -- 2 Varastoinnin työvaiheet -- 3 Kaukokuljetusten hoitaminen -- 4 Inventointi ja saldon hallinta -- 5 Varaston tuotannonohjaus ja tietojärjestelmät -- 6 Turvallisesti trukilla -- 7 Vaarallisten aineiden käsittely -- 8 Varaston tietojärjestelmät -- 9 Varastonhoitajan esimiestoiminnot -- 10 Varastotalous -- 11 Laatu- ja ympäristökysymykset -- 12 Terminologiaa ja lyhenteitä.

Tekijä: Sakki, Jouni
Nimeke: Tilaus-toimitusketjun hallinta : digitalisoitumisen haasteet

Painos: 8. uud. p.
Kustantamo/Vuosi: Vantaa : Jouni Sakki, 2014.
Laajuus: 161 sivua : kuvitettu ; 25 cm ; nide
Asiasana: toimitusketjut ; logistiikka ; materiaalitalous ; digitalisoituminen