Millaisia mahdollisuuksia Lappeenrannan pääkirjastossa on sukututkimukselle eli mitä kirkonarkistoja Lps:sta löytyy mikrokortteina ja -filmeinä?

Kysytty

Millaisia mahdollisuuksia Lappeenrannan pääkirjastossa on sukututkimukselle eli mitä kirkonarkistoja Lps:sta löytyy mikrokortteina ja -filmeinä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lappeenrannan maakuntakirjastossa on kirkonarkistojen mikrofilmejä ja -kortteja nykyisen Etelä-Karjalan sekä luovutetun Karjalan alueen seurakunnista Kurkijoesta etelään (Kurkijoki mukaan luettuna), Inkerin seurakunnista ja Pietarin suomalaisista seurakunnista. Muun Suomen aluetta koskevia mikrofilmejä voi tilata kirjastoon kaukolainoina. Tiedot filmeillä ja korteilla ulottuvat enintään 1800-luvun lopulle.

Ota yhteyttä kirjastoon, niin voimme katsoa pitäjän tarkkuudella, mistä tietoa löytyy.