Millaiset luvat tarvitsisi, jos kääntäisi ja julkaisisi ulkomaalaisen artistin laulunsanoja suomeksi? Vai tarvitseeko yleensä mitään lupia, jos julkaisisi…

Kysytty

Millaiset luvat tarvitsisi, jos kääntäisi ja julkaisisi ulkomaalaisen artistin laulunsanoja suomeksi? Vai tarvitseeko yleensä mitään lupia, jos julkaisisi vaikka omakustanteena käännöslyriikoita?

Vastaus

Vastattu

Teosto antaa tietoa musiikin tekijänoikeuksista ja lupien hakemisesta. Tekstit ja lyriikat ovat teoksia ja tekijänoikeuksien suojassa, joten käännöksiin pitää olla lupa, mikä tekijänoikeus on vielä voimassa. Tarkempia tietoja ja vastaus kysymykseesikin löytyvät Teoston sivulta, https://www.teosto.fi/usein-kysyttya/#mista-saan-luvan-biisin-sovittami…

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Tietääkö Teosto ulkomaisten artistien asioista?
Olen ainakin kerran kysynyt, en saanut mitään vastausta.