Otsikko
Millaiseen perheeseen hän syntyi? Millaiset olot kirjailijalla oli lapsuudessaan? Mikä on vaikuttanut lapsuudessa siihen että hänestä tulee kirjailija jos on?…

Kysytty

Millaiseen perheeseen hän syntyi? Millaiset olot kirjailijalla oli lapsuudessaan?
Mikä on vaikuttanut lapsuudessa siihen että hänestä tulee kirjailija jos on?
Kyse on siis Ilkka Remeksestä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilkka Remes ei ole antanut kovin paljon tietoja taustastaan ja käyttää kirjoittaessaan salanimeä, vaikka hänen oikea nimensäkin kyllä tiedetään. Remeksestä löytyy tietoa esimerkiksi seuraavista kirjoista:

- Kotimaisia nykykertojia. 3 (BTJ Kirjastopalvelu, 2000)

- Kotimaisia nykykertojia. 8 (Avain, 2010)

Remeksestä on kirjoitettu myös lehtiartikkeleita, joista voi saada tietoa hänestä. Tässä muutama mahdollisesti hyödyllinen artikkeli:

- Karemaa, Outi: Remes : hätäinen eteläkarjalainen tarinankertoja (Ruumiin kulttuuri 1/1999)

- Rytkönen, Annika: Ilkka Remes - suuri tuntematon (Iltalehti, http://www.iltalehti.fi/viihde/2012122116378637_vi.shtml)

- Salovaara, Kyösti: Ajan hermolla, menneisyyden pauloissa : Ilkka Remes, 50, virittää yhä jännityksen jousta äärirajoille (Ruumiin kulttuuri 4/2012)

Luultavasti näistäkään lähteistä ei löydy kaikkiin kysymyksiisi vastauksia, koska Remeksen yksityiselämästä ei tosiaan julkisesti tiedetä kovin paljon.