Otsikko
Millainen on hallintaoikeustestamentti? Voivatko vanhemmat tehdä sen lapsilleen?

Kysytty

Millainen on hallintaoikeustestamentti? Voivatko vanhemmat tehdä sen lapsilleen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Käyttö- eli hallintaoikeustestamentissa saaja saa käyttää määrättyä omaisuutta, mutta ei saa sitä lopullisesti omistukseensa, sanotaan Leena Linnainmaan kirjassa "Lakiopas omaiselle". Tavallisesti hallintaoikeustestamentti on tehty lesken hyväksi.

Testamenttioppaita on kirjastoissa useita, ja ne löytyvät helposti kirjaston tietokannasta, osoitteesta www.helmet.fi. Käytä esim. aihehakua ja hakusanana testamentti. Myös Internetistä löytää Google-haulla hyödyllisiä viitteitä.