Millainen etäisyys pitää jättää järvellä kalastettaessa kalaverkolla toisen laskemaan verkkoon ? Onko siitä olemassa mitään lakipykälää ?

Kysytty

Millainen etäisyys pitää jättää järvellä kalastettaessa kalaverkolla toisen laskemaan verkkoon ? Onko siitä olemassa mitään lakipykälää ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalastusasetuksen 9 §:n 3 ja 4 momentissa säädetään pyyntivälineiden etäisyyksistä:

"Meressä kylänrajan ulkopuolella ei toisen kalastusta häiritsevää pyydystä ilman asianomaisen lupaa saa panna pyyntiin sataa metriä lähemmäksi toisen käytössä olevaa nuotta apajaa eikä troolia vedettäessä saa mennä sataa metriä lähemmäksi toisen pyynnissä olevaa nuottaa eikä isorysää.

Sen lisäksi, mitä 3 momentissa säädetään häiritsevästä pyynnistä, ei kalastusta ankkuroiduilla pintaverkoilla tai isorysällä saa ilman asianomaisen lupaa harjoittaa kahtasataa metriä lähempänä toisen isorysää sen sivulta lukien eikä sataa metriä lähempänä sen perää."

11 ääntä

Kommentit

ei tullut vastausta kysymykseen. ei kysytty etäisyyttä jossain merellä vaan sisävesien järvellä. Voisitteko vastata koskee myäs muita pyydyksiä katiskaa rapumertaa ym-

johan kommentoin --ei vastattu kysymykseen ,,,,,, mitä ...