Millä päivämäärällä kulki Lontoon ensimmäinen maanalainen ja mitä pysäkkiväliä? Ovatko kyseiset asemat edelleen käytettävissä?

Kysytty

Millä päivämäärällä kulki Lontoon ensimmäinen maanalainen ja mitä pysäkkiväliä? Ovatko kyseiset asemat edelleen käytettävissä?

Vastaus

Vastattu

Lontoon  - ja maailman -  ensimmäinen maanalainen rautatielinja avattiin 10.1.1863 välillä Bishop's Road (nykyään Paddington) - Farringdon Street (nykyään pelkkä Farringdon). Molemmat asemat ovat edelleen olemassa ja käytössä.

https://tfl.gov.uk/corporate/about-tfl/culture-and-heritage/londons-transport-a-history/london-underground/a-brief-history-of-the-underground