Millä kotikonsteilla Amarylliksen pituuskasvua voi hidastaa/rajoittaa, ettei sen varsi kehity liian pitkäksi ennen kukinnon alkamista?

Kysytty

Millä kotikonsteilla Amarylliksen pituuskasvua voi hidastaa/rajoittaa, ettei sen varsi kehity liian pitkäksi ennen kukinnon alkamista?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Etsittäessä Amarylliksen hoito-ohjeita, useissa lähteissä mainitaan liiallisen kastelun aiheuttavan kukkavarsien venymistä eli liiallista kasvua. Näin voisi olettaa, että vähentämällä kukan kastelua, voisi sen varsien pituuskasvua hidastaa. Näin ohjeistetaan ainakin Huiskula.fi sivustolla (viitattu 17.11.2021). Myös Viherpeukalot.fi sivustolla (viitattu 17.11.2021) mainitaan, että liiallinen kastelu vähän valon aikaan venyttää kukkavarren pituutta tarpeettomasti.

Lisää vinkkejä sivustoista, joista löydät kukkien hoito-ohjeita löydät Makupalat.fi sivustolta (viitattu 17.11.2021).

Ystävällisin terveisin,

Heidi Ranta-aho

Vantaan kaupunginkirjasto