Millä kesäkukalla saa häädettyä muurahaiset kukkapenkistä? Taannoin luin ko asiasta jostakin mutta en muista mikä kukka karkoitti murkut?

Kysytty

Millä kesäkukalla saa häädettyä muurahaiset kukkapenkistä? Taannoin luin ko asiasta jostakin mutta en muista mikä kukka karkoitti murkut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa muurahaisia karkottavasta kesäkukasta ei löytynyt, mutta Ulla Lehtosen kirjassa Luonnonmukaisesti omassa kotipuutarhassa (s. 88, 2004) on seuraavanlainen vinkki: "Kasvihuoneista muurahaisia karkotetaan kasvattamalla laventelia ja mäkimeiramia ja pietaryrttikeitteellä."