Millä kaikilla paikkakunnilla Rautatie-elokuvaa kuvattiin? Erityisesti kiinnostaisi tietää, missä Matin ja Liisan mökkiä esittänyt talo sijaitsee ja mitkä…

Kysytty

Millä kaikilla paikkakunnilla Rautatie-elokuvaa kuvattiin? Erityisesti kiinnostaisi tietää, missä Matin ja Liisan mökkiä esittänyt talo sijaitsee ja mitkä kaikki kohtaukset on tehty Siilinjärvellä?

Vastaus

Vastattu

Kari Franck ohjasi tv-version Juhani Ahon Rautatiestä vuonna 1973. Pääosassa Anja Pohjola ja Leo Jokela. Rautatietä kuvattiin ensin Pielaveden Jylhänkylässä, sitten Pulsassa, misjtä löytyi Lapinlahden asemaa vastaava aito asemarakennus.

Lähde: Katso 52 /1973. "Ahon Rautatie tuli kalliksi" / Anna Kerttu Wiik.