Millä haulla löytäisin Paimionjoesta, erityisesti kalastuksesta ja kalastosta tietoa?

Kysytty

Millä haulla löytäisin Paimionjoesta, erityisesti kalastuksesta ja kalastosta tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjaston tietokannassa asiasana "Paimionjoki" tuo 7 viitettä, mutta ne eivät liity kalastukseen. Kannattaa kuitenkin tarkistaa. Asiasanat "kalastus" ja "varsinais-suomi" yhdessä tuovat esiin muun muassa kaksi lehteä: "Kalahaavi" sekä "Tuulisolmu", joihin varmaan on hyvä perehtyä.
Näitä asiasanoja voi käyttää myös yliopistojen yhteistietokanta Lindassa, kansallisbibliografia Fennicassa ja Arto-artikkelitietokannassa, joita kaikkia voi käyttää esim. Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston käsikirjastossa.
Lindasta löytyy hakusanalla Paimionjoki seuraava teos: Katajamäki, Arto: Paimionjoen alajuoksun kalaston ja ravuston inventointi ja kehittäminen / Arto Katajamäki, Eeva Nuotio ; [julk.] Lounais-Suomen kalastusalue [ja] Paimion kaupunki . Julkaistu: Turku : Lounais-Suomen kalastusalue, 1998. Ulkoasu: 15 s. : kuv., kartt.
Huomautus: Paimionjoki-hanke. Tätä kirjasta voi kaukolainata tai kysyä suoraan Paimion kaupunginkirjastosta http://www.paimio.fi/paimio/palvelut/kirjasto/
Muutenkin Paimiossa saattaa olla esim. kotiseutukokoelmaan liittyviä julkaisuja, jotka käsittelevät Paimionjokea.