Millä hakusanoilla voisin löytää aineistoa ns. puskaradiosta? Eli suusta suuhun -kulkevasta tiedosta? Mitään ei vaan löydy.

Kysytty

millä hakusanoilla voisin löytää aineistoa ns. puskaradiosta? Eli suusta suuhun -kulkevasta tiedosta? Mitään ei vaan löydy.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sopivia asiasanoja ovat esim. huhut, juoruilu ja kansankertomukset. Koska läheskään kaikkia suullisesta kansanperinteestämme kertovia kirjoja ei ole asiasanoitettu näin tarkasti (esim. hakusanalla huhut ei montaakaan kirjaa löydy), kannattaa myös selailla kansanrunouden tutkimuksen luokkaan 86.21 kuuluvia kirjoja. Hyvän yleiskuvan asiasta saat esim. SKS:n julkaisemasta kirjasta nimeltä Kertomusperinne (1982).