Millä hakusanoilla etsin fiktiivisiä kirjoja, missä rohkeita naisia / lihaa ja verta? Ehkäpä sitten feministejä.

Kysytty

Millä hakusanoilla etsin fiktiivisiä kirjoja, missä rohkeita naisia / lihaa ja verta? Ehkäpä sitten feministejä.

Vastaus

Vastattu

Vaativimmissa etsinnöissä kannattaa käyttää Helmet haun tarkennettua hakua. Se löytyy Hakusuurennuslasia klikkaamalla. Tarkennettu haku

Varmaan jo kokeilitkin hakusanaa feminismi. Siihen kannattaa lisätä tarkennetussa haussa kaunokirjallisuus,  niin tietokirjallisuus ei häiritse. Feminismi + kaunokirjallisuus Haulla löytyy kahdeksan suomenkielistä kirjaa mm.Tuuve Aron Kalasatama ja Inna Patrakovan Tulkki. Molemmat tutustumisen arvoisia kirjoja ja toisistaan täysin poikkeavia.

Tarkennettuun hakuun voi myös lisätä hakulaatikoita. Hakusanoilla naiset+ rohkeus + kaunokirjallisuus löytyy 15 suomenkielistä romaania. Esim. Minna Lindgrenin Vihainen leski, Cecelia Ahernin Nainen joka sai siivet selkäänsä ja muita kertomuksia sekä Beth Morreyn Missy Carmichaelin rakkaustarina .

Hakusanoilla naiset + itsenäisyys + kaunokirjallisuus löytyy jo 22 suomenkielistä kirjaa. Osa samoja kuin edellisissä tuloksissa.

Naiset+ kaunokirjallisuus + selviytyminen tuo jo 148 suomenkielistä tulosta. Kirjojen sävy on edellisiä synkempi. Mukana mm. Tommi Kinnusen Ei kertonut katuvansa, Katja Ketun Kätilö, Veera Vahteran Vedet silmissä ja Janne Kaisanlahden Falkin emäntä.

Mieleeni tuli myös kaunis ja vaikuttava kirja Emma Hooperin Etta ja Otto ja russel ja James. https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2182559__Setta%2C%20otto__P0%2C1__Orightresult__U__X2?lang=fin&suite=cobalt

Kannattaa kysy kirjatolaisilta lisää vinkkejä. Muutaman viikon päästä niitä päästään ehkä antamaan myös livenä.