Miksi ystävälläni Helsingissä on Ellibsissä erilaisia kirjoja kuin minulla Hämeenlinnassa?

Kysytty

Miksi ystävälläni Helsingissä on Ellibsissä erilaisia kirjoja kuin minulla Hämeenlinnassa?

Vastaus

Vastattu

Tällä hetkellä – valtakunnallista e-kirjastoa odotellessa - kukin kirjasto tai kirjastokimppa hankkii itsenäisesti omat e-aineistonsa. Helsingillä on myös huomattavasti enemmän resursseja hankkia aineistoja kuin Vanamo-kirjastoilla, joihin Hämeenlinnan kaupunginkirjasto kuuluu.

0 ääntä

Kommentit

Eiköhän hämeenlinnalainenkin saa Helmet-kirjastojen kortin ja käyttöoikeuden, kunhan pistäytyy asioimassa vaikkapa Tikkurilan kirjastossa tai Oodissa. Henk.tod. mukaan! Lempääläinen tuttuni hankki kortin Pasilan kirjastosta, kun oli työmatka sinne.

Helsingin kirjastoissa saattaa olla perinteisiä kirjojakin enemmän kuin Hämeenlinnan hyllyillä: useampia asiakkaita (ja veronmaksajia).

Hämeenlinnassa asuvalla voisi olla lyhyempi kirjastokortin hankintamatka Pirkanmaan kirjastoihin (mm. Tampere, Urjala, Akaa, Valkeakoski). Piki-kirjastojen e-aineisto on suppeampi kuin pääkaupunkiseudulla, mutta ehkä hieman erilainen kuin Vanamo-alueella. Jos englanninkieliset e-kirjat ja e-äänikirjat kiinnostavat: Pirkanmaan tarjonnassa on myös https://piki.overdrive.com/