Miksi tietyn teoksen paperiversion ja e-kirjan sivunumerointi ei täsmää? Kyseessä on Deborah Cameronin Verbal Hygiene, joka löytyy ainakin ebrarysta e-kirjana…

Kysytty

Miksi tietyn teoksen paperiversion ja e-kirjan sivunumerointi ei täsmää? Kyseessä on Deborah Cameronin Verbal Hygiene, joka löytyy ainakin ebrarysta e-kirjana. Isbn-numerot täsmäävät muutoin, mutta e-kirjassa on lisäksi mainittu: ISBN 0-203-99169-9 Master e-book ISBN. Voisiko tässä olla selitys? Mikäli kirjaa tarvitseva haluaa viitata omissa teksteissään ko. teokseen, lienee viisainta mainita kumpaa versiota on käyttänyt?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähdeluettelossa on hyvä mainita, jos kirjaa on käyttänyt e-kirjana.

Esimerkiksi Satakunnan AMK:lla on verkossa ohjeita kuinka viitata e-kirjoihin ja kuinka merkitä ne lähdeluetteloon.

http://www.samk.fi/opiskelijat/opinnaytetyo/opinnaytetyoraportti/raport…