Miksi teosta "Stephen King -bibliografia 1982-1999" ei lainata? Kirjaa löytyy Helsingistä Pasilasta ja Espoostakin kahdesta kirjastosta, mutta haku sanoo,…

Kysytty

Miksi teosta "Stephen King -bibliografia 1982-1999" ei lainata? Kirjaa löytyy Helsingistä Pasilasta ja
Espoostakin kahdesta kirjastosta, mutta haku sanoo, että "ei lainata". Mistä tämä johtuu, sillä
aihe varmasti kiinnostaa muitakin kuin minua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ei lainata -merkinnällä varustetut kirjat ovat käsikirjastokirjoja ts. kirjoja, joita voi vapaasti käyttää kirjastossa, mutta ei lainata kotiin. Käsikirjastoon pyritään keräämään juuri Stephen King -bibliografian kaltaisia kirjoja, jotka kiinnostavat monia (= kirjoja kysytään usein, jolloin on tärkeää, että ne ovat aina paikalla) ja joita käytetään tiedonhaun lähteinä. Käsikirjastokirjoja voi toki vapaasti kopioida kirjastossa.