Otsikko
Miksi Tenavissa Jaska Jokusta kutsutaan yleensä koko nimellä?

Kysytty

Miksi Tenavissa Jaska Jokusta kutsutaan yleensä koko nimellä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sillä pienellä muodollisuudella, jota koko nimen käyttäminen normaalin tuttavallisen "etunimittelyn" asemesta kanssakäymiseen tuo, voisi ajatella halutun korostaa Jaska Jokusen tietynlaista ulkopuolisuutta Tenavien lasten yhteisössä. Merkittävimmät poikkeukset tästä käytännöstä taitavat olla Piparminttu-Pipsan "Jasu" (Chuck) ja Pipsan ystävän Maisan omalla tavallaan muodollinen "Jaakko" (Charles).