Miksi tanska edellytykset maa- ja karjatalouden harjoitta miseen ovat hyvät (10)? Etsi syy- seuraussuhteita eli mikä asia johtuu mistäkin

Kysytty

Miksi tanska edellytykset maa- ja karjatalouden harjoitta miseen ovat hyvät (10)? Etsi syy- seuraussuhteita eli mikä asia johtuu mistäkin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tanskaan liittyvä aikaisempi kysymys ja vastaus siihen löytyvät Kysy kirjastonhoitajalta -vastausarkistosta 23.3.2002. Hakemistossa kannattaa käyttää asiasanaa Tanska. Vastauksessa on mainittu hyviä kirjalähteitä. Ks. myös muut Tanska-vastaukset.
http://www2.kirjastot.fi/fi-FI/kysy/asiasanahakemisto/
Edellytyksiä maa- ja karjatalouden harjoittamiseen ovat esim.
- suuri osa maan pinta-alasta soveltuu sijainnin ja ilmaston ansiosta viljeltäväksi
- ilmasto on suotuisa
- maaperä on hedelmällinen
- metsää on vähän
- maassa voi harjoittaa karjanhoitoa ja viljellä useita maataloustuotteita
- maatalous on kehittynyttä
- maassa on paljon perheviljemiä
- osuustoimintalaitos on hyvin organisoitunut
- yhteiskunta on hyvin organisoitunut