Miksi Overdriven lehtipalvelu poistui mm. Helmetistä?

Kysytty

Hei! Miksi Overdriven lehtipalvelu poistui mm. Helmetistä? Appi ei ollut maailman paras käyttää, mutta palvelun kautta oli mahdollista lukea mm. The Economist lehteä ja monia muita julkaisuja. Olisi palvelua mahdollista saada takaisin? Edes harkita asiaa… Pressreaderissa on mielestäni paljon hyödyttömiä julkaisuja esim. intialaisia ja afrikkalaisia lehtiä.

Vastaus

Vastattu

The Economist oli tosiaan OverDrivessa melko luettu lehti, mutta OverDriven lehdet tulivat liian kalliiksi suhteessa niiden käyttöön. Sähköisiin aineistoihin on valitettavasti rajallisesti rahaa käytettävissä, joten e-aineistoja valitsevat e-informaatikot joutuvat punnitsemaan tarkkaan, mitä palveluita voidaan pitää asiakkaiden saatavilla. Myös Flipster-lehtipalvelu on poistumassa kesän aikana, ja ulkomaalaisista lehtipalveluista jää käyttöön PressReader, joka on ollut näistä palveluista ylivoimaisesti käytetyin.

Voit toki laittaa asiasta palautetta osoitteessa https://www.helmet.fi/fi-FI/Palaute(3938).