Miksi netissä levitellään tietoa, että pantteri ja leopardi on sama eläinlaji? Mielestäni näin ei ole asianlaita ennen ollut. Tähän pitää saada piste ihan heti…

Kysytty

Miksi netissä levitellään tietoa, että pantteri ja leopardi on sama eläinlaji? Mielestäni näin ei ole asianlaita ennen ollut. Tähän pitää saada piste ihan heti ja korjata virheelliset tiedot mm. Wikipediassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Mustia leopardeja kutsutaan panttereiksi - sekä täplikäs leopardi että musta pantteri ovat siis sama eläinlaji, mutta kyse on vain saman eläinlajin erilaisista värimuodoista." Tämä tieto löytyi sivustolta, jossa on vielä lisää tietoa ja valokuvia:http://www.tunturisusi.com/kissat/pantteri.htm .
Wikipedia on yhteisöllinen palvelu, eli sinne pääsee kommentoimaan tekstejä. Kannattaa siis kirjoittaa mielipiteensä suoraan Wikipediaan.

18 ääntä

Kommentit

Kyllä valitettavasti Leobardi ja Pantteri on yksi ja sama laji !

Muistakaa kuitenkin, että pantteri on puhekieltä ja panthera on oikea.
Panthera sukuun kuuluu Leopardi, tiikeri, jaguaari, leijona ja lumileopardi.

Myös mustalla leopardilla on täpliä.

Pantteri-nimitystä käytetään myös jaguaarista ja puumasta, riippuen missä päin maailmaa puhutaan.