Miksi netin kautta tehty varaus maksaa 50 centtiä, mutta tiskiltä tehty varaus ei?

Kysytty

Hei, Miksi netin kautta tehty varaus maksaa 50 centtiä, mutta tiskiltä tehty varaus ei?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos HelMet-kirjastojen varauksen tekee suullisesti puhelimessa tai palvelutiskillä ja tulee hakemaan sen siitä kirjastosta, jossa teos on, varaus on ilmainen. Syynä on se, että tuollainen varaus ei aiheuta kirjastolle erityisiä kustannuksia.

Sen sijaan netin kautta tehtävän varaukset kulkevat yleensä kirjastojen välillä ja aiheuttavat siten kuljetuskustannuksia. Niinpä tiskillä tehtynäkin kirjastosta toiseen siirtyvästä varauksesta joutuu maksamaan varausmaksun.

8 ääntä

Kommentit

Tätä kannattaisi päivittää? ;)