Miksi muistutus lähetetään näin myöhään, että sakkoa on ehtinyt jo kerääntyä? Alla oleva tuli 15.2 kun kirjan eräpäivä oli 1.2. kiitos Sellon kirjasto …

Kysytty

hei,
miksi muistutus lähetetään näin myöhään, että sakkoa on ehtinyt jo kerääntyä? Alla oleva tuli 15.2 kun kirjan eräpäivä oli 1.2.

kiitos

Sellon kirjasto 15-02-11 04:22ap
Leppävaarankatu 9
PL 3611, 02070 ESPOON KAUPUNKI
(09) 816 57610

Hyvä asiakkaamme

Lainaamasi teokset ovat myöhässä. Palautathan ne
mahdollisimman pian. Ellet palauta tai korvaa teoksia,
menetät oikeutesi lainata uutta aineistoa, uusia
aikaisemmin lainattuja teoksia ja tehdä varauksia
pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa.
Lainausoikeutesi palautuu heti, kun olet palauttanut
tai korvannut teokset. Mikäli teokset on jo palautettu,
pahoittelemme aiheetonta muistutusta. Jos sinulla on
kysyttävää, ota yhteyttä kirjastoon.

Sello aik ERÄP: 01-02-11
LAINAUSPVM: 04-01-11 12:08ip

1:12

Tämä on ensimmäinen muistutus. Mahdollinen toinen muistutus lähetetään postitse.

Älä vastaa tähän järjestelmän lähettämään viestiin. Asiaa koskevat tiedustelut omaan kirjastoon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjasto muistuttaa lainasta ei eräpäivästä. Jos haluat saada "varoituksen" lähestyvästä eräpäivästä, ilmoita kirjastolle sähköpostiosoite ja ota käyttöön sähköinen ilmoitustapa.

Lainaus käyttösäännöistä
"Myöhässä olevasta aineistosta lähetetään ensimmäinen muistutus 14 vuorokauden kuluttua eräpäivästä, toinen muistutus lähetetään 28 vuorokauden kuluttua eräpäivästä. Ensimmäinen muistutus on mahdollista saada sähköpostitse."

Helmet-verkkokirjaston ohjeet:
http://www.helmet.fi/search~S9*fin/k