Miksi Lewis Carrollin Liisan seikkailut ihmemaassa -kirja on aiheuttanut sensuuria?

Kysytty

Miksi Lewis Carrollin Liisan seikkailut ihmemaassa -kirja on aiheuttanut sensuuria?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1930-luvulla teos julistettiin kielletyksi Kiinassa Huanin maakunnassa, koska ihmiset ja eläimet laitetaan samalle tasolle eläinten käyttäessä ihmisten kieltä. Myös 1986 teosta uhattiin sensuurilla Yhdysvalloissa.
Tieto kirjasta Kielletyt kirjat, toimittanut Kai Ekholm, saatavuustiedot http://www.helmet.fi