Miksi kutsutaan isotädin lapsia?

Kysytty

Miksi kutsutaan isotädin lapsia?

Vastaus

Vastattu

Suomeksi tälle sukulaiselle ei ole hienompaa sanaa yleisesti käytössä kuin "vanhemman serkku". Englanniksi käytetään nimitystä "first cousin once removed", joka tarkoittaa että henkilö on sukupolvea vanhempi tai nuorempi itseä, niin voi viitata sekä vanhempien serkkuihin tai omien serkkujen lapsiin.

Tästä löytyy taulukko eri sukulaisten nimityksistä - Sukulaiset (salste.net)