Miksi kutsutaan harkittua tautofoniaa, samoilla kirjaimilla tai äänteillä alkavaa sanaketjua? Esim. Vaka vanha Väinämöinen.

Kysytty

Miksi kutsutaan harkittua tautofoniaa, samoilla kirjaimilla tai äänteillä alkavaa sanaketjua? Esim. Vaka vanha Väinämöinen.

Vastaus

Vastattu

Samoilla kirjaimilla tai äänteillä alkavaa sanaketjua kutsutaan nimellä alkusointu tai alliteraatio.