Miksi koira, hiukset, lapaset tuoksuvat savulta, kun pakkasesta tulee sisälle?

Kysytty

Miksi koira, hiukset, lapaset tuoksuvat savulta, kun pakkasesta tulee sisälle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilmatieteen laitoksen mukaan yleensä kun on kylmää lämmitetään uunia tai takkaa ja niistä tulee savun hajua. Etenkin pakkassäällä, jos tuuli on heikkoa ilman saasteet sekoittuvat huonosti. Tuulisella pakkassäällä savun haju ei niin helposti tartu. Kun pakkasella menee sisälle, aistii paremmin savun hajua.