Miksi kirjojen asiasanoihin ei laiteta asiasanoiksi homoseksuaalisuus, kuten esim Lopotti-kirjassa, vaan käytetään kiertoilmaisua kielletty rakkaus?

Kysytty

Miksi kirjojen asiasanoihin ei laiteta asiasanoiksi homoseksuaalisuus, kuten esim Lopotti-kirjassa, vaan käytetään kiertoilmaisua kielletty rakkaus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastossa Lopotin tiedoissa ei tosiaan ole asiasanaa homoseksuaalisuus. En usko, että kyse on kiertelystä, pikemminkin asioiden painotuksesta kirjassa. Kirjastojen asiasanoituksia voit vertailla esim. Monihaun tuloksissa, monihaku.kirjastot.fi. Monissa muissa teoksissa asiasanaa homoseksuaalisuus käytetään, esim. Fredrika-kirjastojen aineistohaussa löytyy 69 osumaa kaunokirjallisuutta, jossa on käytetty asiasanaa homoseksuaalisuus. Neljäntien risteys -kirjassa homoseksuaalisuus löytyy asiasanana.