Miksi kirjaston lehtilukusalia/aulaa ei voi koristella kitsch -tyyppisesti erityyppisellä roinalla, esim. muovikukilla, keraamisilla vaaseilla ja Tiimarista…

Kysytty

Miksi kirjaston lehtilukusalia/aulaa ei voi koristella kitsch -tyyppisesti erityyppisellä roinalla, esim. muovikukilla, keraamisilla vaaseilla ja Tiimarista edullisesti saatavilla valmistauluilla sekä muulla samantyyppisellä tilpehöörillä?
Tällainen somistelu tekisi kirjastosta kuin oman kodin olohuoneen useimmille keskisuomalaisille.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaston kalustamisessa pyritään toki viihtyisyyteen, haluamme kirjaston olevan kiinnostava paikka, jossa asiakkaiden on miellyttävä opiskella, tutustua kokoelmiin ja viettää vapaa-aikaa. Siksi kirjastoista puhutaan monesti kuntalaisten olohuoneena. Samalla tavoittelemme kuitenkin ajatonta, käyttöä kestävää ja laadukasta yleisilmettä, kalustuksen kun tulee kestää asiakkaidemme vilkasta käyttöä useiden, jopa kymmenien vuosien ajan. Myös liikkumisen esteettömyysvaatimukset vaikuttavat kirjaston kalustamiseen.