Miksi kirjastojen tietokoneisiin ei lisätä meseä, erittäin monet ovat toivoneet tätä jo

Kysytty

miksi kirjastojen tietokoneisiin ei lisätä meseä, erittäin monet ovat toivoneet tätä jo

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tähän kysymykseen on kyllä vaikea antaa yksiselitteistä vastausta. Jokaisella kirjastolla kun on asiakaskoneilla käytössä omat sovelluksena. Jo esimerkiksi pääkaupunkiseudulla käytännöt vaihtelevat kaupunkien välillä: Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten kaupunginkirjastoilla on erilaiset sovellukset. Minun on vain kehotettava kaikkia asiasta kiinnostuneita ottamaan yhteyttä omaan kirjastoon ja sen tietotekniikkayksikköön tai muuhun vastaavaan.

Ehkä kuitenkin käytät asiakaskoneita Helsingin kaupunginkirjastossa? Helsingin kirjastojen tietotekniikkayksiköstä kerrottiin seuraavaa:

Ensinnäkään Messengerin asentaminen Asko-koneille ei ole mitenkään helppoa ja toisekseen ohjelma ei ole tietosuoja-asetustensa puolesta mitenkään kaikkein turvallisin.

Ohjelman soveltuvuutta palvelukeskeiseen asiakasympäristöön ei yksinkertaisesti ole selvitetty tarpeeksi. Tietotekniikan ylläpitoresursseja on käytetty itse Asko-järjestelmän kehitykseen ja julkisten ohjelmien versiopäivityksiin.

Messengerin web-osoite on varmaan sinulle tuttu: http://webmessenger.msn.com. Linkkinä voit kokeilla myös Meeboa: http://meebo.com. Microsoftin tekemien päivitysten jälkeen Messengerin web-version toiminnassa on tosin ollut ongelmia.