Otsikko
Miksi käyttäjän täytyy kytkeä USB-muistitikku kirjaston asiakastietokoneisiin ennen, kuin hän kirjautuu ohjelmiin? Tämä hidastaa ja ehkä hieman hankaloittaakin…

Kysytty

Miksi käyttäjän täytyy kytkeä USB-muistitikku kirjaston asiakastietokoneisiin ennen, kuin hän kirjautuu ohjelmiin? Tämä hidastaa ja ehkä hieman hankaloittaakin työskentelyä silloin, kun asiakkaan pitää vaihtaa käyttämäänsä muistitikkua kesken istunnon tai hän huomaa vasta jo jonkin aikaa työskenneltyään tarvitsevansa muistitikkua kyseisen istunnon aikana.
Iso ongelmahan tämä ei ole mutta silti ihmettelen syytä siihen...
PS. Lukuisaa ja tietoisaa loppuvuotta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston asiakaskoneilla käytettävät ohjelmat sijaitsevat palvelimilla, eikä paikallisella työasemalla, jolle asiakas kirjautuu. Kun asiakas käynnistää ohjelman, järjestelmä tarkistaa samalla, mitä työaseman USB-portteihin on liitetty. Tämä tieto välittyy palvelimelle. Jos muistitikku kytketään koneeseen vasta kirjautumisen jälkeen, tieto USB-portin käytöstä ei siirry palvelimelle.