Miksi kappaleessa ''Kodin kynttilät'' mainitaan Olavi Virta,vaikka hänen lauluääntään ei siinä kuulu? Onko laulua hänen laulumanaan missään albumissa?

Kysytty

Miksi kappaleessa ''Kodin kynttilät'' mainitaan Olavi Virta,vaikka hänen lauluääntään ei siinä kuulu?
Onko laulua hänen laulumanaan missään albumissa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sävelsiskot ja Olavi Virta levyttivät laulun Kodin kynttilät vuonna 1950. Sävelsiskot oli saman tyylinen laulutrio kuin Harmony Sisters, joka oli levyttänyt tämän kappaleen kahdeksan vuotta aiemmin. Sävelsiskot levytti kaksi muutakin laulua Virran kanssa.

Kodin kynttilöissä Virta liittyy lauluun vasta kolmannesta säkeistöstä alkaen (noin kohdasta 1 min 50 s) eikä hän ei pyri erottumaan solistisesti vaan sulautuu kuoroon neljäntenä äänenä. Tuore uusintapainos laulusta löytyy mm. cd-levyltä Olavi Virta: 50 suosituinta. Omaa soololevytystä tästä laulusta Virta ei tehnyt.

Lähteet:

Fenno - Suomen musiikkiarkisto

Musiikkiarkiston luettelo savikiekkolevyistä

Sävelsiskot - Wikipedia-artikkeli