Miksi joistain aineistoista ei voi tehdä seutulainoja ja joitain aineistoja ei voi varata niin, että ne toimitettaisiin samassa kaupungissa kirjastosta toiseen…

Kysytty

Miksi joistain aineistoista ei voi tehdä seutulainoja ja joitain aineistoja ei voi varata niin, että ne toimitettaisiin samassa kaupungissa kirjastosta toiseen? Esimerkiksi urheiluvälineitä ei voi tehdä kaukovarauksia. Osa niistä on tietenkin lniin isoja, että toimitus kirjastosta toiseen olisi vaikeaa, mutta eivät kaikki. Esimerkiksi askelmittari on pieni.

Vastaus

Vastattu

Nokian kirjastossa voi tehdä seutuvarauksia kaikesta aineistosta, jota kuljetetaan kirjastosta toiseen. Erona on, että seutuvaraus on maksullinen, mutta kaupungin sisäinen ei. Liikuntavälineitä tai muita esineitä ei kuitenkaan valitettavasti lähetetä toiseen kirjastoon, vaan ne on noudettava sen kirjaston kokoelmista, johon ne kuuluvat.