Miksi hammaskivi pitää poistaa ennen hampaidenvalkaisua? Onnistuuko se kotioloissa vai täytyykö käydä ammattilaisella? Entä haittaavatko alahampaiden takana…

Kysytty

Miksi hammaskivi pitää poistaa ennen hampaidenvalkaisua? Onnistuuko se kotioloissa vai täytyykö käydä ammattilaisella? Entä haittaavatko alahampaiden takana oikomisen yhteydessä laitetut raudat valkaisua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ennen kotivalkaisun suorittamista on tärkeää, että hampaat ovat terveessä kunnossa. Tämän vuoksi onkin hyvin suositeltavaa käydä hammaslääkärin vastaanotolla hammastarkastuksessa, jolloin kaikki mahdolliset hampaiden valkaisua haittaavat tekijät tulevat ilmi. Esimerkiksi karies, hammaskivi ja hampaiden reikiintyminen voivat silloin tällöin tehdä hampaiden valkaisuhoidosta mahdottoman, ennen kuin ongelmat ovat asianmukaisesti hoidettu.

Samalla kun tarkistutat hampaidesi kunnon, kannattaa hammaslääkärin kanssa keskustella hammasrautojen vaikutuksesta valkaisuun.

Lisätietoja hampaiden kotivalkaisusta voit katsoa esim.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=trs00…

http://hampaidenvalkaisut.com/