Miksi Finnassa on yleisistä kirjastoista tällä hetkellä vain Vaski-kirjastot? Mikä estää esimerkiksi Helmet-kirjastojen liittymisen Finnaan?

Kysytty

Miksi Finnassa on yleisistä kirjastoista tällä hetkellä vain Vaski-kirjastot? Mikä estää esimerkiksi Helmet-kirjastojen liittymisen Finnaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaski-kirjastot ovat toimineet pilottina yleisten kirjastojen Finnaan liittymisessä. Vaski on siitä syystä ensimmäinen yleinen kirjasto Finnassa, mutta tarkoituksena ei suinkaan ole, että se jäisi ainoaksi. Seuraavaksi Finnaan integroidaan Seinäjoen kaupunginkirjaston tiedot. Helmet-kirjastoa ei mikään estä liittymästä Finnaan, vaan asiaa käsitellään myös Helmetissä.