Miksi espan puisto on tänä vuonna pimeä, vaikka monena ed. vuonna on puut olleet led-valojen peitossa kauniisti?

Kysytty

Miksi espan puisto on tänä vuonna pimeä, vaikka monena ed. vuonna on puut olleet led-valojen peitossa kauniisti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esplanadin puistossa ei tosiaan tänä vuonna ole valoja. Yle uutisoi asiasta marraskuussa näin:

"Espalla ei tänä vuonna ole mitään valoja. Puiston lehmukset houkuttelivat mahlallaan kirvoja, jotka sotkivat kakallaan led-valot. Valot oli pakko ottaa pois."

Koko uutinen löytyy täältä:

http://yle.fi/uutiset/helsingin_joulukatu_aukeaa__tuhansia_ledeja_50-lu…