Miksi en pysty lainaamaan mitään K-15 elokuvia jos olen 15 vuotta vanha?

Kysytty

Miksi en pysty lainaamaan mitään K-15 elokuvia jos olen 15 vuotta vanha?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elokuvien ikärajat muuttuivat 1.1.2012 alkaen. Ne menevät nykyään näin: Sallittu kaikenikäisille, K-7, K-12, K-16 ja K-18 eli vain aikuisille. K-15 elokuvia ei enää ole. 15-vuotias pystyy lainaamaan yli 12-vuotiaille sallittuja elokuvia. K-16 -elokuvia 15-vuotias voi lainata esim. vanhempiensa seurassa. Tällöin elokuva lainataan vanhempien kortille.