Miksi 1.1. ei ole kenenkään nimipäivä?

Kysytty

Miksi 1.1. ei ole kenenkään nimipäivä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kalenterivuodessa on kaksi nimipäivätöntä päivää: joulupäivä (25.12.) ja uudenvuodenpäivä. Kristillisen perinteen mukaan näinä päivinä ei Jeesuksen nimen rinnalle aseteta muita nimiä. Kristillinen uudenvuodenpäivä on Jeesuksen nimen saamisen päivä. (Lähteet: Pentti Lempiäinen, Pyhät ajat ja Reijo Ylimys, Pyhän vuoden pyhät)

88 ääntä

Kommentit

Myös 29.2

Hyvä tieto!

Olen syntynyt 1/1
Lisää päivän juhlavuutta ,kun ei ole nimipäivää kenelläkään😉
T;Ukki 69v