Mikko Karpilta ilmestyi muutama vuosi sitten teos Väinämöisen vyö. Tiedän, että melkein samoihin aikoihin ilmestyi toinenkin Kalevalaan liittyvä nykyaikainen…

Kysytty

Hei!

Mikko Karpilta ilmestyi muutama vuosi sitten teos Väinämöisen vyö. Tiedän, että melkein samoihin aikoihin ilmestyi toinenkin Kalevalaan liittyvä nykyaikainen teos. Mutta en millään muista mikä. Osaisitteko sanoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä listassa on Kalevalaa hyödyntäviä romaaneja, sarjakuvia ja nuorten kirjoja 1980-luvulta eteenpäin. Olisikohan kyse jostakin näistä?

Parvela, Timo: Tiera
Kirja, kieli: suomi, Tammi, 2008
Nuorten fantasia

Karppi, Mikko: Väinämöisen vyö
Kirja, kieli: suomi, Tammi, 2007
Jännitys

Parvela, Timo: Tuliterä
Kirja, kieli: suomi, Tammi, 2007
Nuorten fantasia

Kanto, Anneli: Hirmuinen vedenpaisumus ja muita myyttisiä tarinoita
Kirja, kieli: suomi, Karisto, 2007
Nuoret

Lius, Tuomas: Jadesoturi Sangfu
Kirja, kieli: suomi, Like, 2006
Sarjakuva

Kalevala nykysuomeksi / [muokannut] Aulis Rintala ; [kuvitus: P. A. Manninen]
Kirja, kieli: suomi, Pilot-kustannus, 2006

Hakkarainen, Petteri: Väinämöinen, vanhana syntynyt : romaani Kalevalasta
Kirja, kieli: suomi, [WSOY], 2004

Tammi, Jari: Kalevan solki
Kirja, kieli: suomi, Kuippana, 2002

Perikato
Kirja, kieli: suomi, [Marko Latva-Nikkola], 2001
Sarjakuva

Huitula: Kalevala
Kirja, kieli: suomi, [Kristian Huitula], osa: [II]
Sarjakuva

Sariola
Kirja, kieli: suomi, Joensuun sarjakuvaseura, 1999
Sarjakuva

Huitula: Kalevala
Kirja, kieli: suomi, [Kristian Huitula], 1998
Sarjakuva

Utrio, Kaari: Kuukiven kevät
Kirja, kieli: suomi, Otava, 1995

Kunnas, Mauri: Koirien kalevala
Kirja, kieli: suomi, Otava, 1992
Lasten kuvakirja

De Camp, L. Sprague: Käärmeaita
Kirja, kieli: suomi, 1988
Fantasia

Mäkelä, Hannu: Moinen mies : Kertomus Väinämöisestä, naisista, rakkaudesta
Kirja, kieli: suomi, 1989

Haavikko, Paavo: Rauta-aika
Kirja, kieli: suomi, Otava, 1982