Mikäs biisi ois kyseessä, siinä laulettiin ehkäpä näin: Sitten peiton alle lämpimään, pienen pieneen sykkyrään....... ja oiskohan laulaja ollut Päivi Kautto…

Kysytty

Moi
mikäs biisi ois kyseessä, siinä laulettiin ehkäpä näin: Sitten peiton alle lämpimään, pienen pieneen sykkyrään.......
ja oiskohan laulaja ollut Päivi Kautto.... meipii
t.ile

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
Valitettavasti nyt kävi niin, että muistelemallasi tekstin pätkällä ei löytynyt laulua, joka vastaisi täysin hakemaasi. Alla on kolme kappaletta, joiden sanoitus menee aika lähelle etsimääsi.

Päivi Kautto-Niemen kappale:'Sun luokses jään', jossa kertosäe kuuluu: "..Sun luokses jään / Mä painan pääni kainaloos niin lämpimään / Sun luokses jään ja pääsen suojaan lempeään / Sun luokses jään en tästä kaipaa minnekään..." .

Päivi Kautto-Niemi: Laulu nimeltä 'Luoksein jää', jossa kertosäkeessä lauletaan: "...Luoksein sää / viereeni lämpimään / aamuun on aikaa hetken jokaisen voin sulle omistaa / Pyydän luoksein jää / viereeni lämpimään / Jokainen tunti, jonka kanssas jaan / näin uuteen aamuun mua valmistaa saa...".

Kirkan kappaleessa 'Ota lähellesi', kertosäkeessä lauletaan: "Ota lähellesi peiton alle / Pidä sylissäsi suudellen / Anna hyväilyjä kaipaavalle /Uni suloinen ja lämpöinen..."

Toivottavasti näistä on jotain apua laulun etsintään.

Terveisin
Arja

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Etsitty laulu on nimeltään Johnny ja tämä italialaista alkuperää oli Päivin hitti vuodelta 1977. Sen kertosäe meni "Saavu peiton alle lämpimään, sitten pienenpieneen sykkyrän vasten toisiamme kierrytään ja parhain päin taas kaikki ois.