Mikäli ruokaa tuotetaan tulevaisuudessa entistä halvemmalla ja vähemmän luontoa kuormittaen eikä ainoa seuraus ole lisääntyvän väestämäärän aiheuttama luonnon…

Kysytty

Mikäli ruokaa tuotetaan tulevaisuudessa entistä halvemmalla ja vähemmän luontoa kuormittaen eikä ainoa seuraus ole lisääntyvän väestämäärän aiheuttama luonnon tuhoutuminen entistä laajemmilla alueilla?

Vastaus

Vastattu

Väestö ei lisäänny holtittomasti ja rajattomasti, vain useimmissa maissa, myös köyhissä, uskonnosta ja kulttuurista riippumatta, on syntyvyys kääntynyt laskuun. Halvempi ruoka vain helpottaisi kärsimystä ja luonnon kuormitusta.

Tarkemmin: Hans Rosling: Faktojen maailma.