Mikäli haluaisin tietää onko joku teos ollut minulla lainassa. Onko muuta keinoa kuin lainaushistorian selaaminen?

Kysytty

Mikäli haluaisin tietää onko joku teos ollut minulla lainassa. Onko muuta keinoa kuin lainaushistorian selaaminen? Minulla siellä satoja, joten ei onnistu. Voitteko auttaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmetin omissa tiedoissa voi aiemmat lainat nähdä lainaushistoriasta siitä hetkestä lähtien, kun asiakas on ottanut käyttöön lainaushistorian. Lainaushistorian voi järjestää joko teoksen tai tekijän/henkilön tai lainauspäivän mukaan, jolloin listasta on suhteellisen helppo etsiä tietty teos tai kirjailija. Muulla tavoin omia vanhoja lainojaan ei voi etsiä.

Kun klikkaat lainaushistorian yläpalkissa kohtaa "teoksen nimi", saat lainaamasi teokset aakkosjärjestyksen teoksen nimen mukaan. Samoin voit järjestää teokset tekijän mukaan klikkaamalla viereisen sarakkeen yläpuolella olevaa kohtaa "tekijä/henkilö".

https://www.helmet.fi/fi-FI

https://kirjtuo1.helmet.fi/help*fin#lainaushistoria