Mikäköhän se kirja on jossa Minttu (?) saa villapaidan joka on tehty hänen mielestään kamalasta haisevasta villasta?

Kysytty

Mikäköhän se kirja on jossa Minttu (?) saa villapaidan joka on tehty hänen mielestään kamalasta haisevasta villasta? Mikäli muistan oikein niin Minttu vierailee samassa kirjassa maatilalla jossa on tämä lammas/pässi jonka villasta paita on tehty.
Muistaakseni se on osa Minttu-kirjasarjaa mutta en löydä sitä mistään. Olen lukenut sitä lapsena 90-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Minttu-kirjoista tällaista tarinaa ei löytynyt, mutta kyseessä taitaa olla Maikki Harjanteen toinen hahmo Vanttu ja kirja Vanttu ja pässi. Pässi keritään ja Vantulle ollaan tekemässä villoista paitaa. Vanttu ei pidä ajatuksesta, koska villa haisee ja hän yrittää hävittää kerityt villat. Muutaman mutkan kautta Vanttu hyväksyykin villapaidan.

Lisätietoja kirjasta Vanttu ja pässi https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au19d37dee-d74b-40a9-a462-bc8ed50faaf8