Mikähän tv-sarja? Joskus 70-luvun alussa meidänkin mustavalko-tv:stämme katseltiin draama/rikossarjaa, jonka alkutunnarin aikana näkyi Renault 4 -auto…

Kysytty

Mikähän tv-sarja? Joskus 70-luvun alussa meidänkin mustavalko-tv:stämme katseltiin draama/rikossarjaa, jonka alkutunnarin aikana näkyi Renault 4 -auto uppoamassa keula edellä jokeen tai muuhun vesialueeseen. Kyseisestä sarjasta ei muuta jäänyt pikkupojan mieleen, mutta ulkomainen sarja se ainakin oli, ehkä ranskalainen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega vinkkasi, että Internet Movie Car Database –sivustolta löytyy tuloksia, missä elokuvissa tai tv-sarjoissa mitäkin autoa on näkynyt: https://www.imcdb.org/search.php?resultsStyle=asList&sortBy=0&make=Renault&model=4&page=1.

0 ääntä

Kommentit

Pitäisi käydä katsomassa vanhojen lehtien tv-sivuja, sillä itse metsästän ranskalaista rikossarjaa, joka tuli n. 1973 ja muistaakseni maanantaisin klo 20. Muistaisin, että sen nimi olisi ollut Vaarallinen tehtävä (Mission impossible(!)), mutta eihän sillä löydä kuin vain amerikkalaista tuotantoa... Siinä olisi voinut olla tuo Renukin.

Yhdessä jaksossa oli laite, jolla pystyi luomaan "väärää hologrammitodellisuutta" ja sillä saatiin pahisten auto ajamaan valetietä suoraan soramonttuun. Kerran oli täydellinen salkuuntelulaite ja piti Salaisen agentin tapaan olla vesikuvun alla, etteivät pahikset pystyneet kuuntelemaan.