Mikähän tämän filmin nimi on? Amerikkalainen filmi, jossa tarina tapahtuu isossa kirjastossa. Kirjastovirkailija huomaa yhtäkkiä olevansa menneessä ajassa,…

Kysytty

Mikähän tämän filmin nimi on?

Amerikkalainen filmi, jossa tarina tapahtuu isossa kirjastossa. Kirjastovirkailija huomaa yhtäkkiä olevansa menneessä ajassa, jolloin on tapahtunut ko. kirjastossa murha. Naispääosan esittäjää en muista. Olen nähnyt filmin joskus 70-luvulla, mutta se on tehty vuosikymmeniä aikaisemmin. Minua kiehtoisi nähdä filmi uudestaan, mutta en tiedä, onko se enää edes mahdollista, vaikka nimi filmille löytyisikin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla Brittiläinen Hammer Films –firman tuottaman Journey to the Unknown –sarjan osa. Sarjan useita episodeja muokattiion televisiolle kaksiosaiseksi tv-elokuviksi. Episodin nimi oli ’Matatakin is coming’, suomenkielisestä nimestä ei valitettavasti ole tietoa. June (Vera Miles) huomaa olevansa on loukossa yön yli kirjastossa. Matakitas-demoni on siirtänyt kirjaston ajassa 1920-luvulle. Pyskopaatti on murhannut nuoria naisia 1920-luvulla, demoni tarvii vielä yhden uhrin. Kalenterin päivä on sama kuin 1920-luvun viimeisen murhan päivä.
Matakitas Is Coming = Journey to the Unknown (Part 9)
Ohjaus: Michael Lindsay-Hogg
Näyttelijät : Vera Miles; Gay Hamilton; Leon Lissek; Lyn Pinkney; Dermot Walsh; John Junkin; Donald Eccles; Pamela Sholto; Terence Duff; Pamela Sterling; Betty England; Erik Chitty

Ks. https://www.amazon.com/forum/horror?_encoding=UTF8&cdForum=Fx2BCXSU68XS…
http://www.imdb.com/title/tt0617037/

The image of librarians in cinema, 1917-1999 / Ray and Brenda Tevis
Jefferson : McFarland, 2005. - 230 s. : kuv.
ISBN 0-7864-2150-0